Általános szerzősési feltételek (ÁSZF)
I. Cégadatok
- Név: HETECH TREND Mérnöki Iroda Korlátolt Felelősségű Társaság
- Székhely: 6000 Kecskemét, Könyves Kálmán körút 18.
- Cégjegyzékszám: 03-09-106780 (nyilvántartásba vette: Kecskeméti Törvényszék
Cégbírósága)
- Adószám: 11577542-2-03
- Bankszámlaszám:
- Telefonszám:
- E-mail: info@hetech.hu
Ügyfélszolgálati idő munkanapokon:
Tárhely szolgáltató: Pegaton Studio Kft. – 2700 Cegléd, Lajos utca 9.
a továbbiakban mint Eladó.
II. Általános rendelkezések
1. Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A webáruházon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF
rendelkezéseit, mely így az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés
részét képezi. A jelen ÁSZF értelmezésére, illetve az ÁSZF-ben nem
szabályozott kérdésekre a magyar jog az irányadó.
2. A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar. A jelen ÁSZF
hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt
szerződéseknek.
3. Árak
Az árak forintban értendők, és nettó árak, a szállítási díjat nem
tartalmazzák.
Az árak tájékoztató jellegűek.
Az eladó fenntartja a jogát arra, hogy a webshopon feltüntetett árakat
módosítsa, amely módosítás nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.
III. Panaszügyintézés
Ön (továbbiakban úgy is mint fogyasztó, illetve Vásárló) a termékkel vagy
az Eladó tevékenységével kapcsolatos panaszát az Eladó ügyfélszolgálati
irodáján írásban vagy szóban az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
A fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára
eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával,
illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban
közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni
kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni,
és annak egy másolati példányát
- személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az
érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,
egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan írtak szerint köteles
eljárni.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal
ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott
iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos
álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével
– a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi
azonosítószáma.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül
alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően
harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni
annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb
határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a
vállalkozás indokolni köteles.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati
példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak
kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban
tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság
vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak
tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét,
telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A
tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói
jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult
panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi
eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a
fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok
látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.
Amennyiben az Ön fogyasztói panasza elutasításra kerül, úgy Ön jogosult a
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez
is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a
fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy
rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az
illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető
testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési
kötelezettség terheli.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági
eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy
megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását
a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a
fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó
vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és
a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
békéltető testület illetékes.
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető
testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy
az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az
érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul.
A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A
kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy
érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet nem a fenti illetékességre kívánja
alapítani, meg kell jelölnie a békéltető testület helyett kérelmezett
testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket
és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát a vitás ügy rendezésének megkísérlésének
teljesítéséről,
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető
testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult,
keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti
kérelem előterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítvány,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát
(kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így
különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról,
ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a
fentebb írt és előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a
meghatalmazást.
Ha a kérelem nem felel meg a fentiekben foglaltaknak, a békéltető testület
elnöke a hiány megjelölésével – a kérelem beérkezésétől számított tizenöt
napon belül – pótlásra hívja fel a kérelmezőt.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt
érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
IV. Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. §
(1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden
része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján
tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi
programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan
alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része
módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni
a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való
hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
V. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, a szerződés
további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett
a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.
VI. Tárhelyszolgáltató adatai
VI. A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
Az Eladó a honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az
egyes termékeknél szereplő leírásokban ad tájékoztatást.
VII. Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok
valóságáért
Önnek a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a
bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az
előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha már a
következő oldalra lépett). Az Ön felelőssége, hogy a megadott adatok
pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen ezen adatok alapján kerül
számlázásra, illetve szállításra a termék.
Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult hibás
adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és
költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő
teljesítésért felelősségét kizárja.
VIII. Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
0 Ft-os ár,
kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár.
Hibás ár feltüntetése esetén az Eladó felajánlja a termék valós áron
történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában Ön
eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy lemondja a
megrendelést.
IX. A honlap használata
1. Regisztráció
Vásárláshoz nem szükséges a regisztráció. Regisztrációkor meg kell adnia a
vásárláshoz szükséges adatokat, így a nevét, számlázási és szállítási
adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A
regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek
elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A
felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az
üzemeltető/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A
regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből.
2. Vásárlás
Ön az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, ismertetőjét,
árát. A termék kiválasztása után a “Kosárba” gombra kattintva helyezhet
terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel vásárlási- vagy fizetési
kötelezettsége keletkezne. A „Kosár” tartalmát a megrendelés leadásáig
bármikor szabadon módosíthatja, frissítheti.
Amennyiben a „Fizetés” gombra kattint, megjelenik a kosár tartalma, illetve
a fizetendő teljes vételár. A „Fizetés és szállítás” résznél be kell
jelölnie, hogy a termék átvételét, illetve kiszállítását milyen módon kéri.
Amennyiben a kiszállítást választja, úgy annak díja Önt terheli.
Ezt követően meg kell adnia a számlázási és szállítási adatokat.
3. A rendelés áttekintése véglegesítése (ajánlattétel)
Fentieket követően lehetősége van ismét áttekinteni a megrendelését, és a
megadott adatait, majd, miután meggyőződött azok helyességéről, a
„Rendelés” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt
információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére
vonatkozó ajánlatnak.
A „Megrendelés” gomb megnyomásával Ön kifejezetten tudomásul veszi, hogy
ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF
szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. a
Vásárló ajánlati kötöttsége 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Eladó
nem igazolja vissza 48 órán belül a megrendelését, az ajánlati kötöttség a
48 óra elteltével a Vásárlót nem köti.
4. Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A rendelésről egy visszaigazolást kap, ami rögzíti, hogy a megrendelése a
honlapon keresztül beérkezett az Eladóhoz.
Amennyiben azt észleli, hogy a visszaigazoló e-mail az adatait tévesen
tartalmazza úgy köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával
egyidejűleg – az Eladóval e-mail útján haladéktalanul közölni.
A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló
email a Vásárló számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
X. Fizetési módok
1. Banki átutalás
Előre utalás bankon keresztül, szállítás az összeg beérkezését követően.
- Kedvezményezett neve:
- Bankszámlaszám:
- Közlemény:
2. Utánvétel
3. Fizetés a futárnál, készpénzben.
XI. Átvételi módok, átvételi díjak
…
XII. Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés
visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap.
XIII. Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás
során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával
élt), vagy a termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az
Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre
történő megfizetéséhez köti.
XIV. Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
1. Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes
személy minősül.
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga, mely szerint 14 napon belül jogosult
indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött,
Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
A fogyasztó az elállási jogát
- termék adásvételére irányuló szerződés esetén
- a terméknek,
- több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő
időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely
határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e
pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a
termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a
szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a
szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
2. Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy
felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát
az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy az alábbi
nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
- Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
- Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk
elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy
az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
- A fogyasztó(k) neve:
- A fogyasztó(k) címe:
- A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
3. A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a
fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e
rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően
köteles elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben
az internetes honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog
gyakorlását.
4. Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
4.1. Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően
eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó
által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a
teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat
is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a
legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód
választásával okozott többletköltségekre.
4.2. Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy
felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó
által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A
fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más
fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen
többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul
megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem
miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
4.3. Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni
az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános
szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
4.4. Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg
a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem
igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell
figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll
módunkban elfogadni.
5. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
5.1. A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül
kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy
napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás
által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a
vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés
határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő
lejárta előtt elküldi.
5.2. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek
viselése
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a
terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén
fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként
nem küldhető vissza.
5.3. Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
5.4. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja
elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében
foglalt esetekben:
(1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja
a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében
meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása
alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék
esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak
meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított
harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy
karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes
szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a
fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses
szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha
a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek
ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében,
ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg
nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését
követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
XV. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9.
§ (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3.
számú melléklete alkalmazásával készült.
1. Kellékszavatosság
1.1. Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
1.2. Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
vállalkozás adott okot.
1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított
két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem
érvényesítheti.
1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja,
hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A
teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles
bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában
is megvolt.
2. Termékszavatosság
2.1. Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban
meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
2.2. Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
2.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által
adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
2.4. Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
2.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
2.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén
azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
3.1. Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az
Eladó jótállásra köteles.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási
cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében,
amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.
3.2. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül,
ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a
jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
3.3. Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett
érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a
jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a
bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített
bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön
kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével
– az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés
helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és
visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül
érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat
gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt
követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon
állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a
fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló
jogainak fennállását.
XVI. Adatkezelés, adatvédelem
Az eladó a vonatkozó magyar jogszabályok, különösen az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény előírásait maradéktalanul betartja a webshop felhasználóinak
adatkezelése és nyilvántartása vonatkozásában, és kizárólag olyan adatot
kér a regisztráció, illetve megrendelés során a felhasználótól, amely a
megrendelések teljesítéséhez, a vásárlás lebonyolításához elengedhetetlenül
szükségesek.
Az Eladó az Ön adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek
későbbi bizonyításához szükséges mértékben kezeli és tárolja, ezen adatokat
harmadik fél részére nem továbbítja.
Komplex szárító-tároló telepi technológiai rendszerek a HETECH-nél
/in Egyéb /by adminA HETECH Kecskemét a nagy múltú Mezőgép Vállalat (később AGRIKON) szellemi örököseként Magyarország meghatározó cége a szemestermények betakarítása utáni szárító-tároló telepi technológiák gyártása és kivitelezése területén. A cégcsoport 120 főt foglalkoztat. Eddig mintegy 300 szárító-tároló telepet létesített, mintegy 750.000 tonna tárolótorony kapacitást hozott létre. Tevékenysége kiterjed nemcsak hazánkban, de a szomszédos országokban is forgalmazott gépek […]
H-TECH folyamatos gázüzemű terményszárító – nem csak nagygazdaságok számára
/in Egyéb /by adminA Hetech Trend Kft. hazánk egyik vezető cége gabonatárolók, terményszárítók és tisztítók tervezése, építése, valamint ezek komplett technológiai rendszerként való kivitelezése területén. A kecskeméti székhelyű cég a közel két évtizedes fennállása óta több mint 300 beruházást valósított meg. Forgalmazással kezdődött… Csabai Viktor, a Hetech Trend Kft. kereskedelmi és marketingosztályának munkatársa, valamint Dusnoki László főkonstruktőr saját […]
H-TECH Hőtérkép Rendszer
/in Egyéb /by adminA hőtérkép rendszerünk moduláris felépítésű, modulonként 36 mérési pontot tartalmaz. Ezek a mérőpontok hálószerűen befedik a modul hidegoldalán a kilépő használt levegő teljes keresztmetszetét, így teljes körű hőmérsékleti képet kapunk. A kapott hőmérséklet értékeket egy megfelelő színskálán ábrázolva látványosan kirajzolódik a szárító teljes hőmérsékleti állapota. Az egyes mérési pontok hőmérséklete számszerűen is leolvasható, de a […]
H-TECH típusú szárítók
/in Egyéb /by adminH-TECH típusú szárítók technológiai jellemzői Egy korszerű terményszárító berendezéssel szemben a piac és a jogszabályi előírások a következő elvárásokat támasztják: üzemmérethez optimalizálható szárítási teljesítmény a termény lehető legkisebb minőségvesztése a szárítás során alacsony energia felhasználás alacsony környezeti terhelés egyszerű kezelhetőség alacsony beruházási és fenntartási költség jó skálázhatóság Az általunk gyártott H-TECH típusú szárítóberendezések konstrukciós és […]
Agrárium
/in Egyéb /by adminKorszerű terményszárítók technológiai jellemzői Egy korszerű terményszárító berendezéssel szemben a piac és a jogszabályi előírások a következő elvárásokat támasztják: üzemmérethez optimalizálható szárítási teljesítmény a termény lehető legkisebb minőségvesztése a szárítás során alacsony energia felhasználás alacsony környezeti terhelés egyszerű kezelhetőség alacsony beruházási és fenntartási költség jó skálázhatóság A hazai és külföldi gyártók a szárítóberendezéseik konstrukciós és […]